تفاوت شمع پراید یورو4 با ساینا و کوییک و تیبا
تفاوت شمع پراید یورو4 با ساینا و کوییک و تیبا یورو4 چیست؟ شرکت سایپا مدل‌های مختلفی از خودروهای یورو4 را تولید کرده است. خودروهایی چون پراید، ساینا، کوییک و تیبا. همه این خودروها استاندارد آلایندگی یورو 4 را پاس کرده‌اند.
یعنی این که تغییراتی در موتور این خودروها داده شده است. این تغییرات در قسمت برقی و سیستم انژکتور و کاتالیست این خودروهاست. در این ویدئو ما تفاوت شمع پراید یورو4 با ساینا و کوییک و تیبا را بررسی کرده‌ایم. آیا شمع تیبا، ساینا و کوییک یورو4 با شمع پراید یورو4 یکسان است؟ در این ویدئو همراه ما باشید تا تفاوت شمع این خودرو ها را بهتر متوجه شویم.

تفاوت شمع پراید یورو4 با ساینا و کوییک و تیبا

شمع پراید یورو4 با تیبا، ساینا و کوییک یورو 4 به طور کامل با یکدیگر تفاوت دارند. در خودرو تیبا، ساینا و کوییک یورو 4 از شمع پایه کوتاه استفاده شده است. علاوه بر تفاوت ظاهری شمع‌های نام برده شده میزان فیلر مناسب برای پراید یورو4 با تیبا، ساینا و کوییک تفاوت دارد.
در صورت نیاز به استفاده از شمع های سوزنی برای تیبا، ساینا، کوییک از فیلر 0.8 میلی متر برای این خودروها استفاده شود.
شمع ایریدیوم ix پایه کوتاه ngk
تفاوت شمع پراید یورو4 با ساینا و کوییک و تیبا

مشخصات کامل شمع پراید یورو 4 و شمع تیبا

شمع تمام خودروهای یورو 4 سایپا مانند پراید یورو4، تیبا، ساینا و کوییک یورو4 مشترک نیستند. شمع پراید یورو 4 پایه بلند است. این شمع برای پرایدهای تولید شده در نیمه دوم سال 93 به بعد مناسب است. مشخصات شمع پراید یورو 4 را در ذیل برایتان می‌نویسیم:
  • طول رزوه شمع: 26.5 میلیمتر
  • قطر رزوه شمع: 12 میلی متر
  • گپ شمع: 95/. میلی متر
  • کد حرارتی شمع: 6
خودروهای تیبا، ساینا و کوییک یورو 4 با این که استاندارد آلایندگی یورو 4 رو پاس کرده‌اند اما شمع متفاوتی با پراید یورو 4 دارد. طول رزوه شمع‌هایشان فرق دارد و اصطلاحا به این نوع شمع پایه کوتاه می‌گوییم.
مشخصات شمع این خودروها را در ذیل می‌آوریم:
  • طول رزوه شمع: 19 میلی‌متر
  • قطر رزوه شمع: 14 میلی‌متر
  • گپ شمع: 85/. میلی‌متر
  • کد حرارتی شمع: 5
در همه این خودرو ها از آچار شمع 16 برای باز و بسته کردن شمع استفاده می‌شود.
نکته بسیار مهم:
شمع خودروهای پراید یورو 2 پایه کوتاه بوده و با پراید یورو 4 متفاوت است. برای سهولت انتخاب شما در زیر لینک شمع مناسب پراید، ساینا و کوییک و تیبا آورده شده است.
جهت مشاهده محصولات هر کدام روی لینک آن کلیک کنید.
اشتراک گذاری