مهمترین علت چوب شدن بوستر ترمز
مهم ترین علت چوب شدن پدال ترمز چیست؟

شاید برای شما هم گاهی اتفاق افتاده باشد که ترمز را فشار می دهید ولی پدال ترمز زیر پا خیلی سفت و خشک می شود. به این حالت که وقتی پای خود را روی پدال فشار می دهیم و پدال پایین نمیرود و یا خیلی سفت و خشک شده است، چوب شدن پدال ترمز می گویند. این پدیده می تواند بسیار خطرناک باشد. دلیل خطر هم میتواند ضعیف شدن ترمز و یا دیر گرفتن آن باشد که اگر با صحنه ای برخورد کنیم و ترمز خودرو ما نگیرد شاید برای خودمان و دیگران حادثه خطرناکی اتفاق بیفتد. در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل باید اقدام کرد و عیب را برطرف نمود. ما در این فیلم علت های اصلی این مورد را بررسی کرده ایم و در این مقاله به طور مفصل تر راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

علت اصلی چوب شدن پدال ترمز چیست؟

در سیستم ترمز قطعه ای به نام بوستر ترمز وجود دارد. بوستر ترمز قدرت ترمزگیری را چند برابر می کند و نقش تقویت کنندگی قدرت ترمز را دارد. علت چوب شدن پدال ترمز به بوستر ترمز مربوط می شود.
سه مشکلی که در بوستر به وجود می آید دلایل اصلی چوب شدن پدال ترمز هستند:

1- پارگی شیلنگ خلاء بوستر ترمز:

اگر شیلنگ خلاء بوستر ترمز خراب شود و نتواند خلاء رو ایجاد کند ما یک پدال ترمز سفت خواهیم داشت.

2-خرابی شیر کنترل یا سوپاپ هوای خروجی بوستر:

اگر این شیر به هر دلیلی خراب شده باشد، بوستر ترمز ما به سختی پایین می رود و در واقع چوب می شود.

3-سوراخ شدن یا پارگی پرده دیافراگم بوستر هم از دیگر عوامل این مشکل میتواند باشد.

نکته: از قرار دادن لوازم و وسایل در زیر صندلی راننده پرهیز کنید. این لوازم در هنگام ترمز زدن های شدید به جلو پرتاب شده و زیر پدال رفته و مانع ترمز گیری می شوند. این کار بسیار خطرناک و حادثه ساز است. گاهی سفت شدن پدال ترمز مربوط به این عوامل می باشند.

 

اشتراک گذاری