آمادگی برای سفر
چک لیست آمادگی برای سفر

چگونه برای سفر آماده شویم؟

ما انسان‌ها برای تفریح و سرگرمی کارهای مختلفی انجام می‌دهیم، این کارها برای عوض شدن روحیه لازم است. در طول هفته کارهای متعدد و خسته کننده‌ای را در شهرهای آلوده و پر ترافیک انجام می‌دهیم. اغلب این کارها نیروی بدنی و روحیه ما را کاهش می‌دهند. برای بازیابی این نیرو و روحیه از دست رفته نیاز به تفریح و سرگرمی داریم. مثل مسافرت، رفتن به پارک و تفرجگاه‌ها و انجام کارهای هیجان انگیز

البته آمادگی برای سفر بسیار مهم تر از خود سفر است. شما فرض کنید اگر برای رفتن به یک شهر توریستی بخواهید حرکت کنید، در طول سفر و قبل از آن باید موارد مختلفی را رعایت کنید تا هم خود از مسافرت لذت ببرید و هم همراهانتان راضی باشند. در این صورت مسافرت خاطره انگیزی را تجربه خواهید کرد. آمادگی برای سفر به شما امکانات لازم برای داشتن یک مسافرت جذاب و شاد را خواهد داد. برخی موارد را با هم بررسی می‌کنیم.

 

آمادگی برای سفر

1-آمادگی پیش از سفر

در ابتدای تصمیم به مسافرت باید کارهای متعددی را انجام داد. همه این کارها بستگی به نوع سفر، مکان سفر و انتخاب نوع وسیله نقلیه برای طی کردن مسیر سفر دارد. برای همه این کارها باید برنامه ریزی کرد.

نوع سفر

اینکه سفر کاری باشد یا تفریحی، خانوادگی باشد یا دوستانه و یا تنهایی، و… برنامه ریزی خود را می‌طلبد. قبل از سفر باید راجع به خیلی از مسائل مثل مسائل مالی سفر، مسیر تردد در سفر، محل استراحت و توقف در طول مسیر، استفاده از مکان های دیدنی و تاریخی داخل مسیر، برنامه ریزی دقیق داشته باید.

شاید خیلی از موارد برنامه ریزی شده قابل اجرا نباشد ولی با برنامه بودن بهتر از بدون برنامه بودن است.

مکان سفر

با توجه به نوع مکان سفر برنامه ریزی خود را انجام دهید. سفر به مناطق دیدنی، بازدید از اقوام، سفرهای دریایی و یا سفر به مناطق کوهستانی هر کدام برنامه و پیشبینی های خود را می طلبد. قبل از شرو ع سفر به مناطق دیدنی باید نسبت به تهیه اقامتگاه اقدام کنید.

انتخاب نوع وسیله نقلیه

2-بهداشت و درمان 

رعایت اصول بهداشت و درمان در سفرهای شخصی و خانوادگی، ضروری است. همیشه لوازم مورد نیاز اولیه را با خود همراه داشته باشید. مانند دفترچه بیمه، جعبه کمک های اولیه، داروهای ضروری. قبل از سفر با یک سری از داروهای ضروری و کاربرد آنها آشنا شوید.
کمی هم در باره کمک های اولیه مطالعه کنید و از یک متخصص در مورد اقدامات ضروری در هنگام مواجهه با یک مصدوم چیز های ضروری را بپرسید و به صورت عملی کار کنید.

3-ایمنی خودرو 

اگر از خودروی شخصی برای مسافرت استفاده می‌کنید، حتماً  از چکاپ خودرو قبل از سفر مطمئن شوید. بازدید لاستیک خودرو، تنظیم باد لاستیک ها، بازدید لاستیک زاپاس، بازدید چهار چرخ و بازدید لنت ها، تنظیم موتور، بازدید تسمه تایم و دینام و هرزگردها، بازدید روغن موتور و فیلترها، بازدید برف پاک کن، بازدید دزدگیر و سیستم امنیتی، و بازدید از قفل پدال و فرمان و تست کردن آنها، بازدید و تنظیم نور چراغ ها یادتان نرود.

در ضمن ابزار های ضروری مثل جک، آچار چرخ، آچار جک، چند عدد فیوز، آچارهای ضروری، مقداری سیم خودرویی، یک عدد پمپ بنزین، تسمه زاپاس، لامپ 1 و 2 کنتاک، لنت یدک و… را فراموش نکنید.

چکاپ خودرو قبل از سفر یکی از ارکان اساسی داشتن سفری ایمن و آسوده است

4-پول نقد 

گاهی شما در طول سفر به دستگاه های بانکی چه عابر بانک چه دستگاه پُز دسترسی ندارید و می‌خواهید چیزی را بخرید. داشتن مقداری پول نقد این مشکل را حل میکند. حتماًً مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید.

5-غذای کنسرو 

در طول مسیر مسافرت شاید از غذاهای رستوران های بین راهی خوشتان نیاید یا به آن ها حساسیت داشته باشید. یا امکان دارد غذای آنها تمام شده باشد. لذا برای گرسنه نماندن و یا مسموم نشدن حتماً تعدادی غذای کنسرو شده با خود ببرید.

داشتن لوازم مورد نیاز در سفر می تواند شما را از انجام هزینه های اضافی در سفر باز دارد.

6-استفاده از فرصت ها 

در طول مسیر احتمالاً  فضاهای جذابی ببینید که دلتان بخواهد از آنها دیدن کنید. با توقف کنار این جاذبه ها علاوه بر بازدید کردن و انداختن عکس های خاطره انگیز، استراحت کوتاه مدتی نیز خواهید داشت. استفاده از فرصت ها در مسیر و محل سفر خستگی شما را رفع میکند.

گاهی استفاده از فرصت های موجود در مسیر سفر، لذت بخش تر از خود سفر است. به این موضوع بیشتر فکر کنید.

7-ایمنی خانه 

زمانی که می خواهید به مسافرت طولانی بروید، حتماً از ایمنی منزل خود مطمئن شوید، اگر به یکی از همسایگان خود اعتماد کامل دارید به او سفارش کنید تا حواسش به منزل شما باشد. شما نیز با قفل کردن درهای منزل و اطمینان از عدم راهیابی به خانه از طریق پنجره ها، آسوده خاطر به مسافرت بروید.
البته یادتان باشد حتماً یک لامپ در راهروی خانه یا داخل خانه روشن بگذارید تا افراد ناشناس و رهگذران بدانند خانه خالی از ساکنانش نیست. با رعایت این موارد می توانید از سفر خود لذت کافی ببرید. امید واریم که همیشه سفر های لذت بخشی را تجربه کنید.

یکی از مواردی که می تواند به این لذت کمک زیادی کند، استفاده از قطعات اصلی و بسیار با کیفیت است. ما در سایت یدک پارس این موضوع را برای شما فراهم نموده ایم. با خرید از یدک پارس، سفری لذت بخش را تجربه کنید.

اشتراک گذاری