تعویض لنت ترمز عقب پراید
آموزش تعویض لنت عقب پراید+ویدئو

آموزش گام به گام تعویض لنت ترمز عقب پراید

برای آشنایی شما عزیزان با نحوه صحیح و اصولی تعویض لنت ترمز عقب پراید فیلم آموزشی اختصاصی تهیه کردیم که می توانید با تماشای آن جزئیات تعویض لنت و باز و بست چرخ را کاملا مشاهده فرمایید.

 

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

تعویض لنت عقب پراید نسبت به تعویض لنت ترمز چرخ جلو پراید کمی مشکل تر و سخت تر است. برای این کار حتما باید تمرین و تکرار مداوم داشته باشید تا بتوانید به راحتی از عهده این کار برآیید. در این مقاله قصد داریم فیلم آموزش تعویض لنت ترمز عقب پراید را به همراه متن نوشتاری برای شما عزیزان در سایت قرار دهیم. امیدواریم که بپسندید. در صورتی که سوالی داشتید برای ما کامنت بگذارید، در اسرع وقت جوابگو خواهیم بود.
نکته: تعدادی ابزار که در مراحل باز کردن مورد نیاز است را حتما دم دست داشته باشید.
لنت عقب پراید پارس

مراحل باز کردن چرخ:

۱-برای تعویض لنت ترمز عقب پراید ابتدا خودرو خود را در سطحی صاف و بدون شیب قرار دهید. سپس لیور دنده را در حالت دنده ۱ قرار دهید و ترمز دستی  را بکشید. انجام این کار برای ثابت کردن چرخ های جلو و عقب خودرو است. هنگام جک زدن همیشه به یاد داشته باشید که این کار را انجام دهید.

۲- برای اطمینان از عدم حرکت ماشین هنگام تعویض لنت جسمی مناسب را پشت چرخ جلو خودرو قرار دهید. (مانند: آجر یا تیکه الوار)
۳-بعد از اطمینان از ثابت بودن خودرو باید با جک مناسب قسمت عقب خودرو را از سطح زمین بالاتر بیاورد. برای اینکار میتوانید از جک سوسماری و یا جک لوزی فابریک پراید استفاده کنید. برای استفاده از جک سوسماری دقت کنید که حتماً تکیه گاه سر جک در قسمت زیر اکسل ماشین شما قرار گرفته باشد. با این کار از آسیب زدن به قطعات دیگر ماشین مانند باک بنزین جلوگیری کنید. در هنگام استفاده از جک لوزی، حتما یک سه پایه و یا چند عدد آجر زیر اکسل قرار دهید. این کار کمک میکند تا در صورت خرابی جک، چرخ روی زمین نیفتد.

لنت عقب پراید

نکته:

حتما موارد ایمنی را درمراحل انجام کار رعایت کنید تا خودرو دچار خرابی های بیشتر نشود.
۴-بعد از بالا بردن قسمت عقب خودرو،  ترمز دستی ماشین را در حالت پایین (خلاص) قرار داده و شروع به باز کردن چرخ عقب میکنیم. حال میتوانید شروع به تعویض لنت ترمز عقب پراید نمایید!
۵-ابتدا قالپاق ماشین را از جای خود خارج می کنیم. سپس بوسیله پیچ گوشتی و چکش و یا ابزار مناسب کاپ یا کاسه گریس روی بلبرینگ های چرخ عقب را از جای خود خارج می کنیم.
۶-بعد از باز کردن کاپ گریس، بوسیله انبر دست خار یا اشپیل را صاف کرده و با ضربه به انتهای خار آن را از محل خود خارج می کنیم.
۷-با انبر قفلی یا آچار فرانسه خار خورشیدی نگهدارنده روی مهره چرخ را از جای خود خارج می کنیم.

لنت عقب پراید mhco
لنت عقب پرایدی mhco کیفیت بسیار بالا

 

نکته:

هنگام تعویض لنت ترمز عقب پراید قطعات خارج شده محور چرخ را به هیچ وجه روی زمین قرار ندهید. این کار باعث ورود گرد و خاک و ذرات ریز شن به داخل گریس بلبرینگ خواهد شد.  در صورت وارد شدن خاک و شن به داخل بلبرینگ، بعد از مدت کمی، ساچمه های بلبرینگ خراب خواهد شد. خرابی بلبرینگ هم باعث ایجاد صدای ناهنجار در چرخ ماشین شما خواهد شد.
این نکات را رعایت کنید تا دچار هزینه اضافی نشوید.

۸-سپس با استفاده از انبر قفلی، آچار فرانسه، بکس و یا آچار مناسب مهره را از جای خود خارج می کنیم.
۹- با قرار دادن یک دست در بالای چرخ و تکان دادن چرخ به عقب و جلو بلبرینگ کوچک چرخ عقب از جای خود خارج می شود.
۱۰-حالا چرخ به همراه کاسه چرخ کاملا آزاد است. شما می توانید چرخ را خارج کرده و کنار بگذارید. در این مرحله شما اجزای داخلی کاسه چرخ که همان لنت های ترمز عقب می باشند را مشاهده می کنید. این اجزاء بر روی طبق یا سینی چرخ عقب پراید قرار گرفته اند.
۱۱-برای تعویض لنت ترمز عقب پراید هنگام خارج کردن لنت ها ابتدا با زدن ضربه به پیچ ریگلاژ آن را خلاص کنید. بعد از انجام این عمل شما باید ۲ عدد خار لنت ها (این خار ها روی فنر های کوچک قرار گرفته اند )را که در طرفین لنت ها مشاهده می کنید بوسیله انبر دست و با چرخش خارها خارج کنید.
لنت های چرخ عقب کاملا آزاد شده اند و می توانید لنت های کهنه را با لنت های نو جایگزین کنید!

لنت عقب پراید کوریاتک
لنت عقب پراید کوریا تک کیفیت ترمزگیری عالی و بی نظیر ساخت کره جنوبی

برای خرید لنت های مناسب بای چرخ های جلو و عقب پراید اینجا کلیک کنید.
زمان تعویض لنت ترمز در انواع خودرو + ویدئو

مراحل بستن لنت ترمز عقب پراید و بستن چرخ:

۱۲-برای جا زدن لنت های نو ابتدا یکی از لنت ها را در سر جای خود قرار داده و سپس خار روی لنت را با فشار دادن و چرخاندن ببندید.
۱۳-شروع به جا زدن فنرهای لنت میکنیم. ابتدا فنر بالایی را جا زده و خار سمت مقابل را نیز جا زده و فنر پایین را هم جا میزنیم.
۱۴-برای جا زده کاسه پراید دوباره با استفاده از پیچ گوشتی به ریگلاژ ضربه وارد می کنیم تا کاملا سر جای خود قرار بگیرید.(جا افتادن ریگلاژ با صدا تق همراه است که میتوانید متوجه شوید خار کاملا جا افتاده است.)
۱۵-لنت را بازرسی کنید که تمام قطعات بصورت صحیح در جای خود قرار گرفته باشند.
۱۶-قبل از جا زدن کاسه چرخ حتما وضعیت بلبرینگ ها را چک کنید. در صورت نیاز به گریس کاری، حتما ابتدا بلبریگ ها را با گازوییل یلبنزین شسته و گریس کاری کنید.
۱۷-چرخ را جا زده و بلبرینگ را با جای خار خود منطبق کنید و جا بزنید. مهره روی بلبرینگ را با آچار مناسب ببندید. مهره نباید خیلی سفت شود. چون چرخ باید آزاد باشد. چرخ را با چرخاندن تست میکنیم که راحت و روان در سرجای خود بچرخد.
۱۸-دقت کنید که هنگام تعویض لنت عقب پراید چرخ نباید به داخل و بیرون خلاصی داشته باشد و کاملا سرجای خود نشسته باشد.
۱۹-هزارخاری را روی مهره قرار داده و سپس اشپیل را از بالا در سوراخ روی چرخ ببندید.انتهای اشپیل را بعد از جا زدن دوباره از هم باز کنید تا در در جای خود ثابت بماند.
۲۰-محافظ وسط چرخ را در سرجای خود قرار داده ابتدا با دست در مکان خود ثابت کنید سپس با استاده از چکش آن را کاملا جا بیندازید. بعد از اتمام کار ترمز پایی ماشین را با فشار روی پدال پر کنید تا فاصله کاسه چرخ پر شود.

تبریک! شما موفق شده اید تعویض لنت ترمز عقب پراید را به پایان برسانید!

با در میان گذاشتن نظرات و پیشنهادات خود با ما پاسخ مشکلات و سوالات خود را بیابید!

[sp_easyaccordion id=”27844″]