معرفی بهترین مارک شمع خودرو در بازار ایران- 6 برند برتر

بهترین مارک شمع خودرو مقاله ای است که در آن به معرفی برندهای مطرح شمع خودرو در بازار ایران می‌پردازیم. بازار ایران در سال‌های اخیر دچار تحولات بسیار زیادی شد و با شروع تحریم‌ها، ممنوعیت واردات و شناسه دار شدن کالاها، بسیاری از برندها از داخل بازار محو شدند.

متاسفانه در سالهای اخیر شمع‌های فیک و متفرقه زیادی وارد بازار لوازم یدکی شده‌اند که خسارات زیادی را به  خودروها وارد کرده‌اند.

برای تشخیص شمع اصلی از شمع فیک و تقلبی به پست‌های موجود در پیج یدک پارس به آدرس  @yadakpars_com مراجعه کنید.

معرفی بهترین مارک شمع خودرو موجود در بازار ایران

شرکت انجیکا ژاپن

یک برند معروف ژاپنی است که بیش از 1000 مدل شمع در حوزه‌های مختلف تولید می‌کند. این شرکت علاوه بر شمع انواع سنسورهای خودرویی را هم تولید می‌کند. معروف‌ترین سنسور موجود در بازار ایران سنسور اکسیژن NTK است.

شمع موتور tu5
شمع پژو 206 tu5 انجیکا ژاپن خانواده v power افزایش قدرت و بازدهی موتور

شرکت انجیکای ژاپن انواع شمع‌های استاندارد، سوزنی پلاتینیوم و ایریدیوم خودرویی و انواع شمع غیر خودرویی را تولید می‌کند.

یک مقاله کامل درباره شرکت انجیکای ژاپن در سایت یدک پارس نوشته‌ایم. برای مطالعه بیشتر در باره انجیکا به این مقاله با عنوان درباره انجیکای ژاپن بیشتر بدانیم مراجعه کنید.

شرکت دنسو ژاپن

دنسو یکی از برندهای معروف ژاپنی در حوزه تولید قطعات برقی خودرو است. این شرکت زیر مجموعه تویوتا ژاپن است. دنسو ژاپن شمع‌های بسیار با کیفیتی تولید می‌کند. شمع‌های ایریدیوم تی تی این شرکت خیلی با کیفیت هستند.

شمع انژکتور دنسو
شمع پایه کوتاه دنسو اندونزی کیفیت عالی قیمت بصرفه و عالی

شمع‌های این شرکت ژاپنی بیشتر بر روی خودروهای تولید ژاپن استفاده شده‌اند.

شرکت بوش آلمان

یک شرکت مطرح آلمانی که علاوه بر تولید قطعات برقی و غیر برقی خودرو، قطعات و لوازم خانگی و ابزار هم تولید می‌کند. قطعات اصل بوش بسیار با کیفیت و عالی هستند.

شمع بوش سمند ملی
شمع پایه کوتاه کد6 بوش آلمان

شمع‌های استاندارد بوش این روزها در بازار به نام بوش روس و بوش چین به فروش می‌رسند. این شرکت انواع شمع‌های سوزنی را هم با کیفیت بسیار بالا و با قیمت مناسب روانه بازار کرده است. محصولات این شرکت بیشتر بر روی خودروهای آلمانی استفاده شده‌اند.

شرکت اکیوم فرانسه

شمع اکیوم فرانسه نزدیک به یک قرن است که برای تولید کنندگان خودرو قطعه تولید می‌کند. در سال ۲۰۰۳ بخشی از شرکت برو (BERU) آلمان شد. در سال ۲۰۱۲ نیز توسط شرکت فدرال موگول آمریکا خریداری شد.

شمع خرچنگی پایه کوتاه اکیوم فرانسه این شمع به کمک فناوری F3 اختصاصی اکیوم توانسته به حداکثر طول عمر مفید یک شمع استاندارد رسیده و
همچنین باعث افزایش شتاب و بازدهی موتور خودرو شود.

انواع شمع‌های نیکل، تک، دو، سه و چهار الکترود و شمع‌های پلاتینیوم را تولید می‌کند. اکثر خودروهای فرانسوی از تولیدات این شرکت در محصولات خود استفاده می‌کنند.

شرکت تورچ چین

یک شرکت معتبر چینی است که شمع‌های اکثر خودرو سازهای معروف چینی را تولید می‌کند. ارزان قیمت و اقتصادی هستند. علاوه بر خودروهای چینی در خط تولید خودروهای ایرانی هم برای ارزان‌تر تمام شدن قیمت خودرو از شمع تورچ استفاده می‌شود.

شمع پایه بلند تورچ
شمع پایه بلند تورچ ساخت چین مناسب برای انواع خودروهای tu5 و برلیانس بی نقص در طراحی

شرکت نور ایران

یک شرکت ایرانی است که تحت لیسانس بوش آلمان شمع تولید می‌کند. محصولات این شرکت دارای استاندارد ملی ایران بوده و شرکت دارای سیستم مدیریت کیفیت ISO/ATF16949 : 2016 _ ISO 9001 : 2015 از شرکت KIWA است.

شمع پایه کوتاه نور
شمع پایه کوتاه نور مناسب برای انواع خودروهای داخلی با سوخت بنزین مانند پژو و پراید و سمند ملی کارکرد عالی

این شرکت انواع شمع‌های استاندارد تک، دو و سه الکترود را تولید می‌کند. جدیدا هم شرکت نور شمع‌های سوزنی ایریدیوم پایه کوتاه و پایه باند و یورو 4 را تولید کرده است.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد کمک خوبی برای انتخاب شمع باشد. دوستان عزیز در صورتی که نقصی در این مطلب مشاهده کردید و یا سوالی داشتید برای ما کامنت بگذارید تا در کوتاه‌ترین زمان جوابگوی شما باشیم.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد. اگرشما هم از برند خاصی استفاده کرده‌اید و دراین مقاله نام برده نشده است، اسم برند شمه را برای ما و سایر دوستان کامنت بگزارید.

اشتراک گذاری